Výchovno-vzdelávacia práca

Telesne postihnutým žiakom vo výchovno-vzdelávacom procese sú nápomocní okrem vyučujúcich aj školský špeciálny pedagóg PaedDr. Alžbeta Potempová a 3 asistenti učiteľa Mgr. Petra Vojčková, Mgr. Viera Gulová a Bc. Pavol Leško.

Úlohou špeciálneho pedagóga je pomáhať individuálnej integrácii telesne postihnutých žiakov medzi intaktných spolužiakov vhodnou reedukáciou žiakov a vypracovaním individuálnych výchovno-vzdelávacích programov. Na základe pedagogickej, psychologickej a špeciálno-pedagogickej diagnostiky usmerňuje činnosť učiteľov pri dosahovaní výchovno-vzdelávacích cieľov a pomáha im rozvíjať osobnosť telesne postihnutého žiaka do najvyššej možnej úrovni vhodnou pedagogickou a špeciálno-pedagogickou činnosťou, aktivitami, výchovným pôsobením.

Úlohou asistentov učiteľa je byť nápomocný pri výchovno-vzdelávacom procese priamo na jednotlivých hodinách výučby v triede. Asistenti postupujú na základe usmernenia daného vyučujúceho a pomáhajú tak kvalitnejšiemu začleneniu telesne postihnutých žiakov medzi svojich spolužiakov.

Konzultačné hodiny špeciálneho pedagóga

Špeciálna pedagogička PaedDr. Alžbeta Potempová je pripravená konzultovať s rodičmi akýkoľvek problém a poskytnúť im odbornú pomoc každý pracovný deň v čase od 7.30 do 8.00 hod. v priestoroch učebne špeciálneho pedagóga na 1. poschodí v budove ZŠ, Ul. mládeže, Poprad.

AKTUALITY

Vďaka zakúpeniu didaktických pomôcok riaditeľom školy Mgr. Dušanom Nebusom pre začlenených (integrovaných) žiakov sa doplní a hlavne skvalitní proces edukácie telesne postihnutých žiakov v učebni špeciálneho pedagóga. Pomôcky sú určené na získavanie a rozvíjanie širokej škály schopností nielen pre telesne postihnutých žiakov, ale aj žiakov s vývinovými poruchami učenia a nadaných žiakov. Umožňujú rozvoj tvorivosti a obrazotvornosti, rozlišovanie tvarov a farieb, precvičovanie pamäte a predstavivosti reprodukovaním obrázkov na voľnú plochu, precvičovanie jemnej motoriky, posilňovanie grafomotoriky, rozvoj zrakového vnímanie a logického uvažovania. Svojou skladbou a primeranou náročnosťou všetky cibria aj pozornosť.

 

Odkedy tieto didaktické pomôcky využívame, spestrili sa nám hodiny edukácie. Žiaci sa tešia na variabilné programy, začína medzi nimi vládnuť súťaživosť, ale pri neúspechoch v skladaní si radia a pomáhajú. Som veľmi rada, že môžeme využívať "týchto pomocníkov" a spestriť naše edukačné činnosti.